معرفی تراس یا بالکن:

بالکن شیشه ای یا شیشه تاشو ؛ تراس یا بالکن یک اتاق اضافی برای خانه ی شما محسوب می شود. و شما می توانید هر طور دوست داشتید دکور آن را بچینید. یک تراس دنج محیطی عالی برای استراحت کردن و رفع خستگی به شمار می آید. دمای داخلی تراس شیشه ای بسته به فصول و ساعات مختلف روز می تواند متغییر باشد و باعث تغییرات رطوبت محیط می‌شود. در تراس، شیشه به‌آسانی و به کمک یک دستگیره باز و بسته می‌شود. هنگامیکه همه‌ی پنل های شیشه باز شدند می توان آنها را کنار هم درون آخرین پنل باز شده چفت کرد تا از حرکت کردن و بسته شدن در معرض باد جلوگیری شود. این عمل به وسیله ی نوارهای جاسازی شده در دیوار امکان پذیر است.

شیشه بالکن چیست؟

شیشه بالکن به عنوان پوشش و محافظ تراس و بالکن به شمار می‌رود و در انواع مختلفی می‌توان آن را تهیه کرد. با توجه به نوع شیشه، مدل بالکن شیشه ای و اندازه آن، زمان تهیه و ساخت و نصب نیز تغییر می‌کند اما به طور کلی حدودا ۱۰ روز فاصله بین شما و بالکن ایده‌ال‌تون وجود دارد. شیشه بالکن از ورود گرد و غبار جلوگیری کرده، به راحتی قابل شستشو است، امنیت بسیار بالایی دارد، عایق انرژی، حرارت و صدا بوده، از ورود حشرات، پرندگان، حیوانات شهری و لانه گذاری پرندگان و هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و می‌شود با سلیقه شخصی آن را طراحی کرد و در نتیجه زیبایی بی‌نظیری و خاصی دارد که آن را گزینه‌ای فوق‌العاده مدرن برای نمای ساختمان می‌کند. علاوه بر این یک محیط بسته و مکانی امن برای بازی کودکان به شمار می‌رود.

اغلب اوقات بالکن شیشه ای را به صورت ریلی طراحی می‌کنند که از دو پروفیل آلومینیوم افقی نصب شده بر روی ساختارهای کف، نرده و سقف در کنار دو پروفیل عمودی در دو طرف بالکن تشکیل می‌شود. به طور معمول ضخامت پانل های شیشه ای برای تراس را ۸ میلی متر در نظر می‌گیرند که هم سنگین نیست و هم مقاومت زیادی دارد اما ضخامت‌هایی مثل ۶، ۱۰ و ۱۲ میلی‌متر نیز متناسب با کاربرد و فضای بالکن استفاد می‌گردند. این پانل‌ها داخل پروفیل شیشه قرار گرفته، مونتاژ شده و در نهایت توسط چرخ ها داخل پروفیل های افقی جای داده می‌شوند.

شیشه بالکن‌ چیست؟

در صورتی که در رابطه با محصولات و خدمات ایمن جام فرد سوالی داشتید، با ما در تماس باشید و یا از طریق ثبت درخواست آنلاین پیغام خودتان را برای ما بگذارید، همکاران ما در اسرع وقت جوابگوی سوالات شما خواهند بود.

امروزه بر خلاف گذشته دیگر در خانه‌ها خبری از حیاط های بزرگ و سرسبز نیست و در خوشبینانه ترین حالت خانه‌ها دارای یک تراس یا بالکن کوچک خواهند بود. یکی از راه های طراحی بالکن استفاده از شیشه در آن است. در واقع شیشه بالکنی یکی از مواردی است که جدیدا برای طراحی دکوراسیون منازل، ادارات مراکز تجاری، تفریحی و غیره به کار می‌رود و فضایی بسیار شیک، مدرن و جذاب ایجاد می‌کند. با این حال استفاده از شیشه بالکنی در منازل نسبت به سایر املاک از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که با توجه به آلودگی هوا و همه گیری اخیر دیگر نمی‌توان به مانند گذشته به پارک ها و بوستان ها و جنگل ها رفت و از طبیعت لذت برد. از این جهت شما می‌توانید با استفاده از شیشه بالکنی در طراحی بالکن تراس خانه خود، علاوه بر داشتن یک فضایی مدرن و جذاب، یک فضای شخصی و به دور از آلودگی و سر و صدا بیرون داشته باشید.

تراس شیشه‌ای چیست؟

تراس شیشه‌ای یا شیشه‌ای بسته، یک نوع تراس با سقف و دیواره‌هایی از شیشه است که به عنوان یک فضای باز و محافظت شده در برابر عوامل آب و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع تراس‌ها معمولاً در مناطقی با اقلیم سرد و برف‌زیاد شناخته شده‌اند، به منظور ایجاد یک فضای باز و دیدنی برای ساکنین خانه‌ها و همچنین افزایش ارزش و جذابیت خانه استفاده می‌شوند.

تراس‌های شیشه‌ای معمولاً با استفاده از شیشه‌های تک لایه یا دو لایه ساخته می‌شوند و می‌توانند با چهارچوب‌های فلزی یا چوبی تثبیت شوند. علاوه بر این، برخی تراس‌های شیشه‌ای دارای سیستم‌های گرمایشی و خنک‌کننده هستند تا در فصول سرد مورد استفاده قرار گیرند.

 

انواع بالکن شیشه‌ای یا تراس شیشه ای

شیشه بالکنی انواع مختلفی داشته و می‌توان آن را با توجه به سلیقه کارفرما، بزرگی و ابعاد فضای بالکن و محیط پیرامون آن، در حالت های مختلفی طراحی و تهیه کرد. در ادامه باهم به بررسی انواع شیشه های بالکنی و طراحی های متفاوتی که با هر یک از آن‌ها می‌توان انجام داد، می پردازیم:

  • شیشه بالکن ریلی یا کشویی

در حال حاضر شیشه بالکن ریلی یا کشویی یکی از انواع بسیار محبوب و رایج شیشه بالکنی یا تراس است که کاربری بسیار ساده و راحتی دارد و به همین جهت می‌توان از آن در اغلب پروژه‌ها استفاده کرد. این نوع شیشه بالکنی متشکل از چندین پنل شیشه‌ای است که هر یک توسط چرخ هایی که برای آن در بالا و پایین تعبیه شده، بر روی پروفیل ها سوار می‌شود.

این نوع شیشه بالکنی یکی از پرطرفدارترین انواع شیشه بالکن است و با توجه به نوع باز و بسته شدن، شستشو و تمیز کردن آن نیز بسیار آسان انجام می‌گیرد. علاوه بر این پنل های ریلی را می توان به سادگی و راحت باز و بسته کرد و به صورت L شکل در گوشه‌ای جمع کرد که در نهایت فضای کمی را نیز اشغال می‌کند.

با توجه به اندازه و ابعاد بالکن می‌توان از تعداد پنل های شیشه‌ای در تعداد دلخواه و رنگ مورد نظر نیز استفاده کرد، اما این پنل ها باید در یک اندازه و یک شکل طراحی شوند تا بتوانند جای گیری درستی نیز داشته باشند.

شیشه بالکن ریلی یا کشویی

به علت حرکت پنل های شیشه‌ بر روی ریل در شیشه بالکن ریلی، فضا و جای‌ کمی اشغال می‌شود که به اما اجازه می‌دهد تا فضای بالکن خود را هر نوع که دوست داریم، بدون محدودیت طراحی کنیم. در حالت عادی و برای یک بالکن متوسط، نصب شیشه ریلی بالکن در طی یک روز پایان خواهد یافت. با این حال این زمان در صورتی که بالکن بزرگ و یا شرایط نصب سخت باشد، افزایش خواهد یافت. با ساخت و طراحی شیشه بالکن ریلی یا کشویی که یک عایق مستحکم و قوی است، می‌توان از ورود هر گونه صدا، گرد و غبار، آلودگی جلوگیری کرد، دید کافی و کاملی به مناظر اطراف داشت، نمایی لوکس ایجاد و امنیت ساختمان را تا حد زیادی افزایش داد.

شیشه بالکن کشویی اغلب از شیشه های مقاوم سکوریت ۸ میلی متر با اندازه های یکسان ایجاد می‌شود که این شیشه ها بر روی فک نصب شده و بر روی هر فک ۲ چرخ در بالا و پایین شیشه ها قرار می گیرد. علاوه بر این ریل در بالا و پایین دهنه به نحوی قرار می‌گیرد که این چرخ ها بتوانند درون ریل به صورت کشویی حرکت نمایند. علاوه بر تراس و بالکن از این نوع شیشه بالکن ریلی در اتاقک‌‏ها، به عنوان دیوار و فضاهای امن استفاده می‌شود.

با به کار بردن شیشه ریلی بالکن می‌توان یک فضا با چشم‌اندازی ایده‌ال و منحصر به فرد را ایجاد نمود که در کنار مزایای بسیار زیاد، کاربردی نیز باشد. شیشه بالکن ریلی ایمن جام فرد با کیفیت و مقاومتی بسیار عالی در کنار استفاده از بهترین یراق آلات ایرانی و خارجی و آلومینیوم اصل و فابریک، با یک تماس در اختیار شما خواهد بود.

شیشه جام بالکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *