انواع کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه‌ای دارای انواع مختلفی می‌باشد و بر اساس سبک زندگی افراد و یا نظر کارفرما و طراح پروژه طراحی و تولید می شود. از جمله انواع کابین شیشه ای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کابین دور دوشی شیشه ای

در این مدل یک شیشه ثابت به صورت کامل دور دوش قرار میگیرد تا از خیس شدن دیگر قسمت های حمام و سرویس یهداشتی جلوگیری کند. امکان نصب درب بر روی این کابین شیشه ای حمام وجود دارد، همچنین میتوان از این مدل حمام شیشه ای به صورت بدون درب و آزاد نیز استفاده نمود. در ادامه به بررسی کامل هر یک از این مدل ها می‌پردازیم.

کابین دوش حمام با درب بازشو یا لولایی

این نوع از کابین دوش ها از یک قسمت شیشه ثابت و یک قسمت متحرک (که به عنوان درب از آن استفاده می‌شود) تشکیل می‌شود. درب های استفاده شده در این نوع کابین شیشه ای به صورت لولایی یا تاشو می‌باشند و بیشتر مناسب برای حمام های بزرگ می‌باشد که فضای کافی جهت باز و بسته کردن درب را داشته باشد. درب های لولایی شیشه ای نصب شده برروی کابین شیشه ای معمولا به صورت فریم لس می‌باشد، اما با توجه به پروژه و نظر کارفرما امکان نصب انواع دیگر درب ها و عایق نمودن آنها نیز وجود دارد.

یراق آلات، لولا و دستگیره این نوع از کابین شیشه ای حمام کاملا ضد زنگ بوده و مناسب استفاده در محیط های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی می‌باشند. ابعاد شیشه های کابین دوش نیز قبل از سکوریت شدن باید به صورت کاملا دقیق اندازگیری شود و محل قرار گیری لولا و دستگیره سوراخکاری شود زیرا پس از سکوریت کردن امکان تغییر ابعاد وجود ندارد.

کابین دوش حمام با درب شیشه ای ریلی

این مدل از کابین ها نیز مانند کابین دوش های بازشو از یک قسمت با شیشه ثابت و یک درب شیشه ای متحرک تشکیل شده است، به علت استفاده از درب های ریلی، این کابین ها بهترین گزینه برای حمام یا سرویس بهداشتی های کوچکتر هستند که فضای کافی جهت نصب درب تاشو یا لولایی برروی کابین شیشه ای وجود ندارد زیرا این درب ها به فضای اضافی جهت باز و بسته کردن درب ها نیاز ندارند و به راحتی بر روی دیواره ثابت کابین حرکت می‌کند.

یراق آلات و ریل های کابین دوش ریلی از جنس آلومینیوم ضد زنگ می‌باشد که مناسب استفاده در محیط های مرطوب می‌باشد. امکان استفاده از انواع درب های ریلی اکسیدال مانند فریم لس و اسپایدری در کابین شیشه ای ریلی وجود دارد تا با اشغال کمترین فضای ممکن فضای دوش حمام را جدا نموده و از خیس شدن حمام مستر جلوگیری نماید.

کابین دوش فریم دار یا فریم لس

امکان نصب یراق آلات و پروفیل های کابین دوش ها به صورت توکار و یا روکار وجود دارد. این دو پارتیشن تفاوت زیادی از نظر مقاومت با یکدیگر ندارند و بیشتر از لحاظ ظاهری تفاوت هایی دارند. نصب هریک از مدل ها به نظر کارفرما و زیر سازی های هر پروژه بستگی دارد.

 کابین دوش شیشه ای بدون درب و آزاد

این نوع از کابین ها یکی از راحت ترین انواع کابین دوش می‌باشد. استفاده از این کابین برای حمام هایی که فضای کافی ندارند مناسب است، چرا که درهای متحرک در اینجا استفاده نمی شود. این نوع کابین، فضای وسیع و تحرک را فراهم می کند و روی سطح زمین قرار می گیرد و هیچ مانعی سر راهتان نیست.

تا حالا پیش آمده که بخواهید حمام را در گوشه خانه بسازید ولی نتوانید؟ این دوش مخصوص قرار گیری و نصب در گوشه ی فضای منزل است و به کمک شما آمده است. این کابین شیشه ای اجازه می دهد که کنج خانه به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد و کاملا به حمام شما متصل شود. دور دوشی شیشه ای در انواع مختلف در یک تکه و دو تکه و بدون نیاز به چارچوب شیشه طراحی شده است. با سیستم دور دوشی شیشه ای یک حمام کوچک و بی نظیر می توانید داشته باشید.

کابین دوش بدون سقف

این مدل یکی از متداول ترین انواع کابین دوش شیشه ای می‌باشد، زیرا به علت وجود شیشه ثابت و درب متحرک از خیس شدن سرویس بهداشتی جلو گیری میکند و بخار داخل آن جمع نمی‌شود. امکان نصب این مدل از کابین شیشه ای به صورت لولایی، ریلی، فریم دار و فریم لس وجود دارد.

کابین دوش همراه با سقف

کابین شیشه ای حمام معمولا بدون سقف نصب می‌شود اما امکان نصب سقف نیز برروی آنها نیز وجود دارد. این مدل از کابین دوش شیشه ای مانند یک اتاق اطراف دوش قرار میگیرد، به علت نصب شیشه به عنوان سقف بر روی کابین ها بخار زیادی در داخل حمام شیشه ای جمع می‌شود و استفاده از آن ها متداول نمی‌باشد اما برای جلوگیری از جمع شدن بخار مانند تصویر زیر میتوان قسمتی از شیشه را برش داد تا از جمع شدن زیاد بخار در کابین حمام جلوگیری شود.

کابین دوش شیشه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *