شیشه بالکن نرده ای

شیشه بالکن نرده‌ای از دیگر انواع شیشه بالکنی است که در واقع نوعی نرده و محافظ به شمار می‌رود و از شیشه ساخته شده و به عنوان نرده شیشه تراس به کار برده می‌شود. جنس شیشه بالکن نرده‌ای به مانند دیگر شیشه بالکنی ها اغلب از نوع سکوریت نشکن است و مقاومت بالایی نیز دارد؛ با این تفاوت که شیشه هایی که در این نوع نرده‌ها نصب می شوند نسبت به شیشه های بالکن های دیگر ضخیم تر بودا و قطر آن‌ها باید حداقل ۱۰ میلی‌متر باشد.

هندریل شیشه ای

توضیح یک نکته مهم در اینجا الزامی است: ظاهرا اکثر سایت‌ها و شرکت‌ها به اشتباه، هندریل را با نرده شیشه ای (به معنای حفاظ) مساوی و مترادف دانسته و در دسته بندی‌ها و تعاریفشان، از این دو واژه به جای هم استفاده کرده‌اند.

هندریل چیست؟ هندریل Handrail (دستگیره، دست انداز، دَستک یا دستگرد) میله‌­ایِ افقی شکل است که روی حفاظ (نرده) سوار می‌گردد تا افراد هنگام ایستادن کنار حفاظ‌ها (نرده‌ها) به آن تکیه کرده، آن را با دست بگیرند یا در زمان استفاده از راه پله و سطوح شیب دار به عنوان تکیه‌­گاهِ مناسبی برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها باشد (بخصوص برای کودکان، افراد بیمار یا کهنسالان).

هندریل ها معمولا قسمت بالاییِ چارچوب یا قاب نرده های شیشه ای قاب دار (Framed) را تشکیل می‌دهند که هم جنبه ایمنی دارند و هم وجاهت بصری. برخی از آن‌ها کنار لبه‌­یِ بالاییِ صفحاتِ شیشه ای نصب شده و بسیار شکیل و امروزی هستند.

هندریل چیست؟

در حالیکه، همانگونه که اشاره شد هندریل، میله افقی‌­ای است که بالای نرده قرار می­گیرد و فرد هنگام بالا و پایین رفتن از پله‌ها و سطوح شیب دار به عنوان تکیه گاه از آن استفاده می‌کند، اما نرده، محافظی است عمودی که کنار سطوح مرتفع، شیب دار یا پله ها کار گذاشته می‌شود تا ضمن جلوگیری از سقوط افراد، تردد آنها در پله‌ها را آسان کند.

همچنین، توصیه می‌شود در ساختمان‌ها و مراکزی که محل تردد کودکان یا بیماران ویلچیر دار (مانند مدارس، مهد کودک‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی، بیمارستان‌ها و …) هستند، یک هندریل هم با ارتفاع کمتر از ۹۰ سانتیمتر نصب شود.

انواع هندریل شیشه ای

  • هندریل شیشه ای فیکس پوینت
  • هندریل شیشه ای اکسپوز
  • هندریل شیشه ای دفنی
  • هندریل شیشه ای اس
  • هندریل شیشه ای هنزا

هندریل شیشه ای اسپیگات

یکی از رایج ترین مدل های حفاظ شیشه ای که نیازی به زیرسازی ندارد و زمان نصب آن بسیار کوتاه تر از مدل های دیگر است و اتصالات آن به راحتی وظیفه نگهداری شیشه ها را انجام می دهد. پایه نرده شیشه ای اسپیگات از یک سری پایه های نگهدارنده که معمولا ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر دارند و از متریال های فولادی، آلومینیوم و استیل ستخته می شوند.

شیشه بالکن نرده ای یا هندریل
دسته بندی شده در:    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *